תכנון גינה

בטוח שאלתם את עצמכם, מדוע צריך תכנון גינה, מה הבעיה פשוט לשתול את הצמחייה השונה והפרחים? העניין הוא שזה לא פשוט כ”כ, מדובר על תכנון גינה מעמיק אשר כולל בתוכו אלמנטים רבים מאוד ותכנון מעמיק, בינם סוג האדמה, האקלים, ואף ידע בחשמל ואינסטלציה עבור-תאורה, מחשב המשקה את המים באופן אוטו’ וכמובן, מערכת ההשקיה.זאת ועוד, חשוב לדעת כיצד ליצור את המקסימום תועלת במינימום משאבים, למשל במידה ומדובר על תכנון גינה קטנה, חשוב שבעל המקצוע ידע לתכנן אותה שלא תיתן תחושה חונקת מדי וההפך, במקום גדול שלא תלכו לאיבוד.

תכנון גינה לאורך הדורות

עוד בימי הביניים תחום תכנון גינה היה קיים, ברוב המוחלט של המקרים,תכנון גינה היה מיועד לאנשים העשירים בלבד ולמעמד העליון היו גינות בבית ולכל אחד מהם היה גנן אישי (מהמעמד הנמוך ברוב המקרים)

מן הסתם לא היו מערכות מתוחכמות כמו היום כדוגמת מחשב להשקיה אוט’ או חשמל לתאורה אבל בצורה הבסיסית, תכנון גינה נשאר אותו הדבר.בימים הללו היו מתכננים את מערכות ההשקיה בצורת תעלות או מדרגות ולכן היה הרבה יותר קל להשקות את הצמחייה ולא היה צריך להשקות ידנית כל צמח.

כבר אז ידעו להתאים את הצמחייה לעונת השנה (ברוב המקרים בשיטת ניסוי ותהייה).

בימנו אנו, תכנון גינה התפתח מאוד ומגייס לטובתו את פלאי הטכנולוגיה, החל ממחשבים המבקרים את ההשקיה, תאורה דקורטיבית ו/או פרקטית לנראות בלילה ואפילו תחום הדשנים מתפתח מאוד.

תכנון גינות, למי לפנות?

כפי שציינתי, תכנון גינה כיום הוא תחום מאוד נפוץ וכפי שהביקוש גבוה, כך ההיצע של תכנון גינה.

חברות רבות של תכנון ועיצוב גינות מציעות את שירותיהם ואתה לא יודע למי לפנות.

מן הסתם, ישנן חברות איכותיות יותר ופחות ובישראל כמו בישראל קיימות חברות לא מקצועיות אשר סתם מכנות את עצמן “חברת תכנון גינות”.

בדקו בצורה פדנטית ומעמיקה את מי אתם מכניסים הביתה, שאלו חברים, שכנים או קולגות לעבודה.

אם אתם לא מכירים כאלה, חפשו באינטרנט, פורמים מקצועיים ופורטלים.

צריכם תכנון גינות, פנו רק לחברה מקצועית.

Leave a comment