על עיצוב גינות

המגמות בעיצוב בעולם כולו הן של חשיבה אקולוגית וטעונת הקשר תרבותי מקומי, בימינו ישנה חפיפה בין דרישות האקלים הישראלי, שהוא אקלים חם ויבש, ובין דרישות האקלים העולמי, האקלים הישראלי דורש חשיבה חסכונית במים ואקולוגית, וכך גם מגמת עיצוב גינות בר קיימא, באקלים הישראלי מטיבים לצמוח זנים המתאימים לו וכך גם מושג ערך ההקשר התרבותי המקומי.

בעבר היה נהוג לחקות ולייבא מחוץ להקשרם המקורי אלמנטים של עיצוב גינות, צמחיה שהתאימה לאיזור גשום וקריר דרשה בארץ לקיומה ביזבוז תועפות מים, ומעולם לא נראתה טוב כמו באקלים המקור שלה בארץ אחרת, אך כיום אנו כבר מבינים שגינה בולטת היא גינה המאמצת בנאמנות את תנאי הקרקע המקומים, מותאמת לשרוד ביובש ומנצנצת כמו פנינה עיצובית במקום המתאים לה.

עיצוב גינות במראה חד פעמי

אין זה אומר שאימוץ האלמנטים המקומים נותן לנו עיצוב גינות סטנדרטי במראה אחיד, להיפך, אימוץ התנאים האקלימים והקרקעים היחודים מאתגרנו לתיכנון עיצוב גינות שבו כול צמח מתאים במדוייק לחזון העיצובי, לתנאי הקרקע הספציפים במגרש, לכיוונים ולחשיפת השמש. דווקא עיצוב גינות בהקשר המקומי, מביא איתנו להתמודדות עם אתגר אמיתי של יצירה אמיתית הדורשת את מובחנותה ויחודה.

עיצוב גינות בהקשר המקומי מסייע גם ביצירת גינות שורדות יותר, גינות אשר ההוצאות הכרוכות בטיפול בהן נמוכות משמעותית, ואלו גינות המתגוונות בצמיחה רב שנתית ועונתית.

אלמנטים עיצובים אופיינים לגינה ישראלית

עיצוב גינות ישראלי הוא בעל מאגר גדול של אלמנטים, ממנו ניתן לבחור בעיצוב גינה המתחשב בתנאי השטח ומפיק מהם את המירב. עיצוב גינות ישראלי משתמש במסלעות, אבני כורכר או בזלת, בוסתנים, עצי זית, גינות ירק ותבלין וכדומה, בנוסף האקלים הקייצי ברוב השנה מאפשר הצבת ריהוט גן מתאים כגון עמדת ברביקיו, מיטות שיזוף, ערסלים, פינות זולה וכדומה. בשימוש נבון וכישרוני באלמנטים אלו ניתן להגיע לעיצוב מדוייק ויחודי, עיצוב גינות המכיל את הפונקציות השונות הדרושות לשימוש המגוון בגינה ומלא צבעים, ריחות ואף טעמים.

עיצוב גינות בתוך ההקשר הארץ הישראלי הוא פתרון שצרור ביתרונות בלבד, אנו משיגים אפקט המשתמש במאפייני המקום ונהנה מהם, חוסכים במשאבים ובתחזוקה, ומבטאים משהו מקומי מאד על צידו הטוב ביותר.

Leave a comment